Opskrift,  Snacks

Protein-müslibar

En lille snack til den lille sult, der mætter dejligt og smager godt. De har et højt indhold af protein, hvilket kan være en fordel til dem der træner og har fokus på at optimere proteinindtag i forbindelse med muskelopbygning. Men også til dem der lever plantebaseret, og ikke får så meget protein til måltiderne. Derudover er det en fin snack til børnenes madpakker. De er super nemme at lave, og kan også være gode til når lækkersulten melder sig.

Ingredienser

1 dåse kondenseret mælk

100 g saltede peanuts

50 g solsikkekerner

50 g sesamfrø

200 g havregryn

2 scoop proteinpulver (Jeg bruger proteinpulver fra Functional Nutrition) vælg selv smagen fx. chocolate, vanilla osv.

Fremgangsmåde

Bland alle de tørre ingredienser i en skål. Tilsæt kondenseret mælk og rør det godt sammen. Fordel massen i et ovnfast fad (10 x 25 cm) beklædt med bagepapir. Brug en dejskraber til at glatte massen ud med, evt. dyppet i lidt vand så det ikke klistrer. Bages i 1 time ved 125 grader. Lad det køle af og skær ud i passende størrelser.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.